Amerikaanse rivierkreeft

(Please click here for the English translation)

Binky vertelt

Gisteren, toen opa thuiskwam van zijn werk, vertelde hij aan oma en mij dat er iets op straat zat en hij er met een grote bocht omheen moest rijden, omdat hij er anders overheen was gereden.

maakt het spannend

Hij heeft de auto aan de kant gezet, is er naartoe gelopen en terwijl hij steeds dichterbij kwam, kon hij zijn ogen niet geloven van wat hij zag…

….

…een wandelend buffet Amerikaanse rivierkreeft…

..voor mij om mee te spelen… of,

om te eten… jammie, jammie…

we eten kreeft vanavond.. opa heeft hem  meegenomen voor mij ons..

Binky

Oma vroeg opa wat hij toen gedaan heeft en hij zei dat hij het beestje natuurlijk niet op de weg heeft laten zitten…

Zie je wel, hij heeft hem meegenomen…

krabben

Terwijl ik me aan het voorbereiden was voor het avondeten, vertelde opa verder hoe hij de rivierkreeft heeft gered.

Hij heeft een rode doek over hem heengegooid… de held🙂 … en daar kwam de kreeft natuurlijk meteen op af…

…toen heeft hij hem naar de sloot gebracht, waar hij verder kon  gaan om alles te vernietigen zwemmen.

Kijk hier wat de rivierkreeftjes allemaal voor schade aanrichten in onze rivieren

NOS Nieuws….

teleurgesteld

…en opa laat hem gewoon gaan…

en ik wij hebben dus geen kreeft vanavond op het menu😦

slapen

Hij had mij mee moeten nemen naar z’n werk, dan had ik opa wel even laten zien hoe hij een kreeft moet vangen!

3 Comments (+add yours?)

  1. Dianda
    Aug 12, 2012 @ 11:43:22

    Ik wist niet dat we uberhaupt hier kreeften hadden in de rivieren!

    Reply

You can leave some purrs if you want :)

